Kvalitet og miljø

Aquagain arbejder kontinuerligt med betydningen af ordene ”kvalitet” og ”miljø”. Begge ord har betydninger, hver for sig, sammen, og signalerer de værdier vi forventer af hinanden, internt og eksternt i samarbejdet med vore kunder og samarbejdspartnere.

Kvalitet og miljø er også etik og moral. Aquagain arbejder hele tiden med forbedringer på alle områder, hvor det giver god mening for kunder, forretningsforbindelser, medarbejdere og det samfund, vi er en del af, lokalt, nationalt og globalt.

Kunder:
Kunderne skal opleve Aquagain som en troværdig, kvalitets- og miljøbevidst samarbejdspartner. Det er vores politik, at udvikle og tilbyde produkter, løsninger og leverancer med en kvalitets- og miljøprofil, der opleves som den bedste i branchen.

Leverandører og samarbejdspartnere:
Aquagain benytter professionelle og af os godkendte leverandører og samarbejdspartnere, der har en kvalitets- og miljøvenlig profil med høj etik og moral, som matcher både vores og vores kunders ønsker og krav.

Myndigheder:
Aquagain tager ansvar, og varetager kundens interesser indenfor fagområdets gældende love og regler. Aquagain påtager sig en åben konstruktiv dialog med implicerede myndigheder og andre interessenter således, at alle ønsker og krav opfyldes optimalt, sikkert og rigtigt.

Medarbejdere:
Aquagain engagerer medarbejdere, der værdsætter og efterlever vores og vores kunders ønsker og krav til kvalitet og miljøpolitik. Samtidig sikres det bedst muligt, at alle faser i arbejdet sker rationelt og arbejdsmiljørigtigt og således at medarbejderne har en tryg og sikker arbejdsplads. Aquagain lever op til alle danske normer og regler indenfor miljø- og sikkerhedskrav. Tilfører egne høje normer og krav, og uddanner medarbejderne til at forstå og efterleve alle krav til ansvarlighed.

Arbejdsmiljø:
Medarbejderne skal opleve et godt og sikkert arbejdsmiljø, som udtrykkes ved et samarbejdsklima med arbejdsglæde, kreativitet, vækst samt evne og villighed til både at arbejde fleksibelt og bidrage til at forhindre arbejdsskader, -ulykker,
-lidelser og ”nær ved ulykker”.

Dokumentation:
Aquagain’s svejsere er certificeret efter standarderne i DS/EN 287-1, og efter interne WPS (Svejseprocedure specifikation) dækket af WPAR (Proces kvalificering) efter DS/EN 288-3. Alle indsatsområder registreres, dokumenteres og følges op. Og samtidig arbejder vi hele tiden med, at styrke interne og eksterne arbejdsgange, som kan forbedre og sikre høj kvalitet og et ansvarsbevidst miljø.

Produktion og service:
Aquagain stræber efter, at alle faser i produktionen er mindst mulig forurenende, at produktion og service opleves som effektiv og målrettet, således, leverancen lever op til kundernes ønsker og krav til den aftalte kvalitet.